maandag 9 juli 2012

woorden schieten tekort...

Truus (uit Drente), je had gelijk! Gisteravond kwam ik de keuken in, en werd verwelkomd door een heerlijke geur... hij bloeide!! Ik ben toch zo blij dat ik een nachtuiltje ben; mijn broer heeft dezelfde plant en hij heeft het feest vorige week gemist, hij lag al te slapen, domoor! Zelfs de geur heeft hij niet geroken. Koningin van de nacht, de naam klopt helemaal! Ik was met stomheid geslagen en heb minstens 50 foto's genomen. Jammer dat er geen 3D foto's bestaan, want het is moeilijk in een plaatje te vangen. De bloem vormde een ronde bal, ter grootte van een handbal;







Ik was de hele avond in de ban van die bloem, wetende dat het slechts één nacht zou duren. Ik heb op internet zitten speuren naar stekken van andere soorten en ik heb ze gevonden! LEUKEUKLEUK, een oude liefde die weer opbloeit. Als kind, had ik samen met mijn broer een cactus verzameling... Als ik mijn gordijn open deed, hingen er allerhande Mammilariaatjes met potje en al in de vitrage. Een vriend die eens bleef logeren, opende het gordijn om te kijken wat voor weer het was, en werd begroet door een fikse schijfcactus, op zijn borst. Diezelfde cactus heeft mijn moeder eens met haar onderarmen opgevangen, tijdens het ramen lappen!
En wat mijn bladcactus betreft; ik heb al vaak gehoord "wat heb je daar nou voor lelijk ding staan"... nou, dat kan best zijn, maar hij blijft lekker staan!

19 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ja want ze geven dus prachtige bloemen echt genieten ben er ook gek op marloeskreatief

Made by Meet zei

Wouw, wat een super bloem! Leuke blog ook!
groetjes Meta

Martine zei

Je had gewoon een Hortus in je eigen keuken.
Wel heel bijzonder.

Anoniem zei

Oh,ik ruik je bloem!!!!!
Kun je op internet deze cactussen(sorry,cactea)kopen?
'kWil ze ook zo graag weer hebben,maar bij de plantensuper hebben ze deze niet.
Had vroeger ook in de vensterbank op de slaapkamer een verzameling bolcactussen.Vooral leuk met die weerhaakjes.
Je hebt een prachtige foto gemaakt van de bloem-even nog genieten van je foto,mmmmm....
Nu op naar de volgende bloem.
fijne avond.
groetjes,Truus uit Drenthe

marcella zei

wat een pracht! en goed te lezen dat jij nog helemaal ok bent, was toch zielig geweest voor Gijs ;)

Vlijtige Handjes zei

***Prachtig*** Ik heb er nooit van gehoord maar ben helemaal verliefd. Ik ben al blij als ik een orchidee weer in bloem heb.
Groetjes Anita

Ineke zei

Wauw, wat een schitterende bloem!
Groetjes

quilting Jeannet zei

Wat een beleving Josephine! Daar zou ik ook lyrisch over zijn

Lida zei

Ik kan mij nog herinneren dat hij bij mijn moeder bloeide (al zat daar iets meer roze in!) en ze belde alle kinderen om te komen kijken!
Fijn dat je er ten volle van hebt genoten en succes met de stekjes jacht!
Groetjes
Lida

Annelies zei

Prachtig, nog nooit eerder gezien !

KijkDaarIs zei

whow..wat mooi!!!!!
gelukig is die ongevaarlijk en kon je voor ons foto's maken....wat een prachtbloem....
fijne avond..;0)

Francis Gortmaker zei

Heel apart!! Sinds onze kater als kleintje mijn jaren-oude lidcactus had geperforeerd met zijn kleine tandjes, staan vooral de plastic planten die mijn echtgenoot meebracht het goed te doen in de vensterbank. Ik ben dan ook een medisch-bioloog, zeg ik altijd maar als excuusje...

Miranda zei

Een uniek gebeurtenis dus...en jammer dat er ook geen geur kan gesnoven worden per computer!

Anoniem zei

He, super zeg, wat een mooie bloem!

Birgitte aka Bietje zei

Wat een mooie naam, maar ja het is ook een prachtige bloem. Jammer dat ze alleen 's nachts bloeit.

Auckje van der Leij zei

Bizar! Eigenlijk een beetje te mooi! Wel handig dat er zowel stampers als meeldraden in zitten. Heb je geen vreemde beesten nodig. Ga je nu met een kwastje het stuifmeel overbrengen of ben je daar nu al te laat mee? Waarschijnlijk kan dit alleen als hij die ene nacht bloeit. Hoe dan ook, ik vind het verhaal over deze Epi prachtig. Succes, Auckje

GRANNY'S HOUSE zei

Dat is een knoepert van een bloem en ik zou hem ook laten staan, ook al bloeit hij maar 1 keer per jaar.

Groetjes
Ines

Sabine.v zei

prachtige bloem en bedankt voor de foto's, zo kunnen er meer mensen van genieten. Wist ook niet dat dit bestond.
Succes hé!

Anoniem zei

What type of appointments do you schedule at the dаy erotic massagе -- need we say
more? Рartіes аre available everу
day of the week. After rinsing, уou maу bе engaged in а long-running feud; in аny eѵent, making a bow.
Miсroderabrаsion Elеctrical applіаnces
Galvanic, High-frequencу Peels of any kіnd on thе marκet.

Mahοgrah erotic mаssagе 34 Shakti erotiс masѕagе 33.
Just to shampoo and blow dгy, Partial Highlight, Full Highlight and so much more.



Alsο visit my wеb blog; tantric massage