donderdag 19 juli 2012

Bunschoten Spakenburg

Maandagavond was ik naar de quilttentoonstelling in Bunschoten. Helaas mochten we geen foto's maken. Er hangen namelijk quilts die gemaakt zijn van antieke stoffen, uit de 18e eeuw! Zoooo mooi!! Ik kan uuuren kijken naar die kleine stukjes stof, zo drukken ze tegenwoordig niet meer! Zo scherp!! Als ik het goed heb, is er nu ook feest; de Spakenburger dagen! Vorig jaar ben ik daar geweest. Toen bleek het stoffenwinkeltje bij de haven tot mijn grote blijdschap open te zijn. Ik had daar namelijk al eens met mijn neus tegen het raam staan kwijlen, vanwege een waanzinnig mooie lap stof die aan de muur hing...
Wat een ontzettend lief mens was dat, mevrouw Duijst! Ze verkocht mij die lap, die eigenlijk privebezit was!! Even daarvoor had ik bij het museum een kraplap gekocht die van dezelfde stof was gemaakt. Zij wist van wie die geweest was, fantastisch toch?
Ik koester deze lap, ik denk niet dat ik daar ooit de schaar in zet!

11 opmerkingen:

Lida zei

Wat een schitterende lap en daar moet je wel mee wachten tot je iets heel bijzonders ervan gaat maken en anders gewoon van genieten!
Groetjes
Lida

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een ontzettende mooie lap en wat lief van haar dat je hem toch mocht kopen.

Groetjes
Ines

Ineke zei

Wat een prachtige lap, ik zou er ook nooit een schaar in zetten, veels te mooi!

Guusje, zei

Wat een prachtige lap en foto. Van deze mevrouw heb ik ook ooit een prachtige lap gekocht.

Auckje zei

Heb je niet nog een kamertje waarmee je deze prachtige lap kunt behangen? Als je er een lampenkap van maakt met plooien, hoef je er de schaar ook niet in te zetten. Hij is echt prachtig!
Auckje van der Leij

janita m zei

Echt hollands, daar hou ik van. Waarschijnlijk omdat ik ver weg woon ben ik er gevoeliger voor. Prachtig blog. Bedankt en lieve groetjes van Janita
ik volg je.

Anoniem zei

Ik was woensdag op de tentoonstelling, er hangen erg mooie quilts. Wat een gave stof heb je gekocht. Ik ben helemaal niet bekend in Spakenburg, als ik geweten had dat dit winkeltje er is, was ik even op zoek gegaan.

Supergoof zei

Beeldschoon, de lapjes en de lap!
En die tentoonstelling, daar hoop ik ook naar toe te kunnen. Het filmpje is geweldig!
Pssst, hoe is het met de inloting gegaan?
Of heb ik iets over het hoofd gezien/gelezen?

Anoniem zei

As а courtеѕy to аll, The Salon at Εncоre also received a
Forbes Fіνe-Star Resort Hotеl and erotic massage
as there is an аltеrnatiνe wοrth cоnsidering.

Neω modеls οf tanning beds and UV rays.
A гeal gem in Texas hіll country. As mοre Amеricans incorporate physіcal and mental ԁiѕciplines to achіeve ρeacefulness of body and mind.
Don't worry, you will become more efficient. Staff should be trained so that it becomes.

Here is my web page ... tantric massage

Laurens Koelewijn zei

Wat grappig, maar vooral toevallig ik deze blog tegen kom. Want Mevrouw Duijst op de foto was namelijk mijn oma! ��

Pieter zei

Leeft deze mevrouw nog? Zou haar graag bezoeken! Leuke herinneringen.