vrijdag 6 juli 2012

van alles wat...

...zoals deze affo!! Ik dacht, laat ik die foto maar eens extra groot opblazen, het is tenslotte maar zelden dat ik hier een affo kan laten zien! Deze quilt heet Caramel Fudge, en ik heb hem gemaakt voor de winkel, den Haan & Wagenmakers. Daar wordt hij als pakket verkocht, en nee, het paneeltje is niet los te verkrijgen! Ik heb nog even een kleine tip, voor het verwijderen van blauwe stift; ik vind het zonde om een quilt met sitsen te wassen, dus ik gebruik q-tips en een bakje water:
Voor het eerst van mijn leven heb ik een quilt een naam gegeven, ik vond die naam wel passen bij de kleuren;
Gijs heeft deze week zijn diploma ontvangen. Dat heuglijke feit hebben wij met z'n drieën gevierd! Deze fles lag al wat jaren in de kelder te wachten op een bijzondere dag;
Brrr, kijk daar, links van Gijs' schouder, feeeeed me Seymour... maar daarover straks meer!
De wijn was heerlijk, de Sushi was heerlijk, de champagne was heerlijk.... ik drink niet zo vaak, en word van 1 glas wijn al redelijk lollig... Gijs en zijn vader begonnen zich serieus zorgen te maken over mijn mogelijke misdragingen tijdens de uitreiking van de diploma's. Terecht, zou ik zeggen! Van champagne word ik zeer vrij! Dus, wijn en champagne, lollig en vrij. Het viel mee, al heb ik misschien wat overdreven enthousiast staan klappen... De hele ceremonie duurde en duurde, en het was nogal warm in de zaal.
 Na afloop was er nog borrelen... Was het eerst waanzinng druk in die aula, toen ik even een half uurtje was weggeweest, en terugkwam om Gijs op te pikken, leek het alsof er een bommelding was geweest... het parkeerterrein compleet verlaten! Binnen in de aula stond nog een handje vol mensen, vooral leraren, en Gijs en wat vrienden... kletsend met hun mentor. Nu heeft die mentor paarden, en ik had eerder op de avond, tijdens mijn lollige roes, geopperd dat ik wel eens een rondje door het weiland wil, op zo'n paard, of zoiets van die strekking... Tja, had ik al verteld dat ik misschien een wijntje teveel op had? Nou, daar had Gijs het dus met de mentor over gehad... O goddegoddegod, stond ik daar, blozend als een puber! Te midden van vrienden van Gijs, en tegenover de bewuste mentor... Tja, Gijs, kind van zijn moeder, had ook een wijntje op! Dan kun je wat verwachten. Gelukkig hoorde ik de meeste dingen pas, toen ik al weer veilig thuis op de bank zat, en heb ik er nog even smakelijk om kunnen lachen! En, het leverde me toch maar mooi net zo'n mooie witte roos op, die de geslaagden kregen!! Dat streelt dan weer mijn ego, de deuk is nu iets minder diep... ja, én ik heb lekker twee rozen in een vaasje!
Aaaaffijn, terug naar die andere bloem; hij bloeit nog niet, maar is nog groter geworden! Hij is zijn kop nu naar het licht aan het bewegen... Ik denk dat hij vandaag of morgen zijn eerste woordjes zal spreken! Uiterlijk eind volgende week zal hij luidkeels om bloed schreeuwen....
Dan iets waar ik zelf nogal van opkeek:
ja, nee, tuurlijk! Consumption betekent gebruik, maar in eerste instantie denk je toch aan eten, toch?
Dan nog een laatste foto :
Scooby heeft de sterilisatie prima doorstaan. Ze is netjes van de hechtingen afgebleven. Destijds, bij Molly, ging ik naar de dierenarts om de hechtingen te laten verwijderen. Die dierenarts kwam met een apparaatje dat voor mij niets anders kon zijn dan een ordinair tornmesje... Dus, bij Scooby, heb ik zelf mijn Bernina tornmesje ter hand genomen, appeltje eitje! Zo gepiept!!

15 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Wauw, prachtige quilt Josephine! en gefeliciteerd met je Gijs.

Elly L zei

Wat een prachtige quilt.
Gefeliciteerd met Gijs, je had ook een opnamerecorder in Gijs zijn jaszak moeten achterlaten,
Ik hoop dat Seymour zich gedraagt, houdt je hondjes maar in de gaten want hij pakt eerst iets kleins

Berna zei

Gefeliciteerd met je zoon.
En wAt een mooie affo met inderdaad een hele toepasselijke naam.

Lida zei

Gefeliciteerd met Gijs en van dat glaasje, ehhh dat ken ik! Grijns!
Ben benieuwd of je echt op een paard klimt!
Schitterende affo, ook daarmee gefeliciteerd!
Je bloem wordt geweldig en wat een bijzondere tekest op die stof, raar hoor!
Jij hebt lef en Scooby is dus nu weer netjes! Groetjes
Lida

Guusje, zei

Gefeliciteerd met je prachtige quilt, hij is geweldig mooi geworden.

Annelies zei

Oei, die moet ik zo meenemen naar Amsterdam. Hij staat bij de voordeur, maar het is goed dat ik hem hier weer zie. Prachtig !!!

Martine zei

Prachtige quilt is dit. Is hij in het echt te bewonderen als ik binnenkort in Amsterdam kom shoppen?

Josephine zei

@Martine, ja, Annelies neemt hem vandaag mee naar Amsterdam. Elsbeth naait er dan nog een sleuf aan om hem op te hangen, ik weet niet hoe dat moet....

josé zei

Mooie quilt.En gefeliciteerd met Gijs, nu vakantie.

Diana zei

Mooie quilt.
Wil je alsjeblieft iets doen aan de achtergrond van je verhaal, de bloemenstof loopt daar door en dat leest niet prettig.
Groetjes,
Diana

Josephine zei

@Diana; op mijn scherm is de achtergrond van de tekst gewoon wit, ik weet niet hoe dat bij jou is? Alleen in de zijbalken loopt de bloemenprint door, en dat laat ik zo, dat vind ik namelijk mooi.

GRANNY'S HOUSE zei

Schitterende quilt!!!
Nogmaals gefeliciteerd met Gijs, en ach domme dingen zeggen als je een wijntje teveel op hebt hoort erbij, je wil niet weten wat voor onzin ik vroeger uitkraamde *U*
Wat een aparte plant.

Groetjes
Ines

marcella zei

superdesuper, die quilt, die pakketten met panel gaan straks als warme broodjes over de toonbank...heerlijk, Gijs, dat diploma is vast binnen. Succes met je nieuwe uitdaging ;)

Ineke zei

Wauw, dit is een prachtige quilt geworden en wat een prachtige naam heb je hem gegeven.
Gefeliciteerd met zoon Gijs!
Fijn weekend

Francis Gortmaker zei

Weer gefeliciteerd met Gijs!!
Mooie quilt, hangt ie dan straks in de winkel in Amsterdam? Dan kom ik kijken als dat mag.
Zo'n blauwe stift lijkt me ook handig..
Weet je de naam van die plant? Anders kan ik het mijn collega vragen, zij is plantenbioloog..