zaterdag 7 april 2012

YumYum

Aaah, het is zooo lang goed gegaan! Maar deze week heb ik dan toch mijn "winkelmandje' bij de Fat Quarter Shop aangeschaft! Die twee roze lappies sleep ik al weken mee in mijn mandje, en daar kwamen  later nog die rode, die bruine en die beige bij (Friendship, Moda). Toen ik dan ook nog dat stofje met dat dametje zag (Judie Rothermel), werd het hoog tijd om af te rekenen. Nou had ik niet gedacht dat dat pakketje binnen een week zou arriveren... Dus toen ik na twee dagen werken eens bij Merel (Birdblocks) binnenstapte, ging ik ook nog onderuit voor een paar Kaffe's!

Altijd leuk voor erbij, toch? En ik had me heeeel lang goed gehouden hoor! Natuurlijk nam ik ook iets mee van de eigen werkvloer;




Twee fat's en wat eindstukjes. Er zijn weer een hoop stofjes opgesneden, getuige de lege plankjes naast de deur. En als dan de laatste meter van een rol in zicht is, vraag ik me af, "oei, moet ik daar niet een klein stukkie van hebbenhebbenhebben?" Als er dan net zo'n smal reepje over blijft, scheelt dat toch weer in de portemonnaie, ja toch? Hoor mij nou... beknibbelen op een stofje, terwijl mijn autootje in de parkeergarage staat op de Nieuwezijds. Hmm, niet slim, maar ja, dan ben ik wel lekker snel thuis voor de hondjes. Ik ben gewoon niet zo'n fan van de trein, én lui, ja dat ook!
Over hondjes gesproken; Peppi voelt zich al helemaal thuis hoor, kijk maar:



Als kleine test had Gijs hem uit de bench gelaten, terwijl ik aan het werk was. Mét mijn goedkeuring overigens... Thuisgekomen, vond ik het zo'n kale boel op de vensterbank:



Peppi houdt niet van tierelantijntjes, hoppa, weg ermee, achter de bank:



Verder had hij de post in ontvangst genomen, geopend en doorgenomen... snippers van voor naar achter in de gang! Het wordt tijd voor een externe brievenbus!! Allemaal niet erg, zolang hij maar geen grote schade aanricht, zoals Scooby. Zij heeft ooit (4 maanden geleden) aan de kast geknaagd, aan de vloerbedekking op de trap gepulkt, en een hoek uit de bank gegeten. Tegenwoordig is ze de rust zelve (even afkloppen!), dus met Peppi zal het ook wel goed komen, ooit... Hij is wel al helemaal zindelijk, luistert als ik hem roep, blijft bij me in het bos, gaat graag met de auto, loopt keurig aan de riem! Een wonder toch, voor een hond die 2 1/2 jaar in een kennel heeft gezeten? Peppi is een wandelende reclame voor spaanse asielhonden. Zo'n makkelijk kereltje!!

5 opmerkingen:

Judith zei

Happen uit de bank, het doornemen van de post, het her decoreren van je huis en dat allemaal 'in à days work!' tja dan snap ik dat je wel moet beknibbelen op stofjes! Fijne paasdagen. Groetjes

Hubertine zei

Hoi Josephine, via Phyllis kom ik op jouw blog terecht en het ziet er allemaal prachtig uit! Erg leuk en goed jullie spaanse asielhonden avontuur en zo te zien is het met Peppi helemaal goed gekomen! En van die lapjes?.....Snap het helemaal, die kan je gewoon niet laten liggen. Stel nou dat die rol opeens leeg verkocht is en jij hebt daar nog niets van?....dat kan toch niet!
Veel plezier en groetjes, Hubertine

Martine zei

We moeten de post toch aan het werk houden?
Fijne Paas.

Annelies zei

Volgens mij hebben we in de winkel allemaal last van het "lege rollen syndroom".
Fijne Paasdagen !

aniet67.blogspot.com zei

Wat fijn dat Pep het zo goed doet!
Je Kaffe stofjes, die kun je gewoon niet weer staan, toch?
Fijne Paaszondag gewenst.
groetjes,
Anita