vrijdag 13 april 2012

Boerenwijsheden...

Ik las net het blog van Bep, en toen schoten mij ook nog twee boerenwijsheden te binnen. Ik hoorde ze jaren geleden op een feestje bij de overburen en verslikte me toen prompt in mijn Breezertje;
 -  Zijn er wespen in september, dan valt Kerst in december!
 -  Als het regent in mei, is april voorbij!
Ja, nou, dat vind ik nou lollig ja!

Vandaag hadden we het onverwacht nog erg druk in de winkel. Eigenlijk werkte ik niet vandaag, ik kwam alleen even mijn quilttop afleveren, en er nog even snel een laatste randje aannaaien. Nou ben ik niet op mijn best, onder stress, dus ik sneed de rand vervolgens verkeerd af... toen kon ik opnieuw beginnen! Aaaargh!!! Elsbeth en Annelies hebben als bezetenen stof gesneden om quilt-kits te maken van die top. Nu kan hij nog mee naar de beurs in Nantes, en zijn er zelfs kits te koop. Het doorquilten moet maar na de beurs gedaan worden, ik was allang blij dat het allemaal gelukt is!
Let niet op de rand, die komt strak te staan als het midden goed gestreken is, echt waar!

En dan nog maar eens wat foto's van Scooby, ik kan het niet laten! Het is zo'n ontzettende clown, met een lijf van elastiek. Ze kan in de gekste kronkels in slaap vallen. Ze rolt ook geregeld van de bank, als een slappe dweil...

13 opmerkingen:

carine zei

Een pracht quilt is hij!! Je mag er best trots op zijn! Groetjes uit het Brugse Carine-Patchworkstar

Quiltlia zei

Wat een mooie quilt.Weet je wel zeker dat Scooby een echte hond is!!!!!!.
Groetjes Lia

KijkDaarIs zei

mooi is die geworden..!! vooral het middenstuk is een beautie....komt me wel een beetje bekend voor!!..;0)
Fijne dag..

GRANNY'S HOUSE zei

Wat een schitterende quilt!
Scooby heeft vast mensen als voorvaderen ;-)

Groetjes
Ines

Annelies zei

In het echt duizend keer mooier !!!
Wat een werken gisteren. Ik werd vannacht echt verkrampt wakker !

Miranda zei

Een geweldige quiltje is het geworden Josefientje!

Sabine.v zei

mooie quilt! zie gaarne dat pistache groen met dat roze-rood en beige rand.. hoe zal hij heten? Komt hij ook mee naar Velthoven?
Scooby vraagt gewoon om aandacht en daar is hij een meester in zo te zien. Een echt clowntje.

Guusje, zei

Wat is de top prachtig geworden en wat leuk die boerenwijsheden. En die Scooby wat een leukerd is het.

Josephine zei

@Sabine; jazeker, hij komt mee naar Veldhoven!

Else zei

Wauw mooi toppie!! En die gekke scoob, hij kan zo in het cirus. Fijne zondag verder, knuffel Else

Petra Prins zei

Wat een heerlijk gek beest! En dat quiltje :-)
Welke gek heeft jullie zo hard laten snijden?

marcella zei

nog een boerenwijsheid: Ik heb je net een Liebster Blog Award gegeven. Heel veel plezier ermee en van harte proficiat. Op nuttig en fraai lees je ook waarom ik vind dat je hem verdient.

Zo, en dan ga ik nu jouw boerenwijsheden lezen

Hennie zei

Wat is dit een prachtige top ! ! !

Groetjes Hennie.