woensdag 7 december 2011

Soms...

als ik de internet-bestellingen van den Haan & Wagenmakers naar het postkantoor breng, kan ik geen weerstand bieden aan de Afstap. Even snel een blik werpen op de wolletjes! Laatst ben ik na werktijd terug gegaan om eens op mijn gemak te neuzen, en ben toen voor deze "gevallen":
Haken is een oude liefde! Ik herinner me een zelf-gehaakt truitje van Grannies uit de jaren 70, dat was toen heeeel hip!! Zelf ben ik van 1967, dus ik zat op de lagere school toen ik hem maakte. Tja, met een moeder die handwerk-lerares was, niet zo gek misschien! Nog altijd krijg ik een heerlijk tevreden gevoel van haken. Het volgende boek, vond ik hier in het dorp bij de plaatselijke handwerkwinkel:
Daar koos ik dit blokje uit:
Gezellig he? Zo nu en dan een blokje haken... ik heb er al 2!!! Het is alleen jammer dat er zo veel garen in haken gaat zitten. Ik ben benieuwd hoe ver dat mandje wol me gaat brengen? Dit blokje is vrij groot, zo'n 13 cm in het vierkant. Maar als ik zie hoe snel zo'n knotje wol gaat, hou ik mijn hart vast... Kon wel eens een duur dekentje worden...

14 opmerkingen:

Mascha zei

Ik vind haken ook heel erg leuk om te doen. Mooie kleurtjes zo bijelkaar. En je hebt een mooi en apart patroon uitgekozen.
Groetjes Mascha

Martine zei

Uit die winkel kom ik ook altijd met een tasje vol.
En het is ook nooit de goedkoopste wol, net als die van jou. Maar wel heerlijk zacht.

Joke W. zei

Dag Josephine, Gisteren in de winkel geweest en wat een timing dat je binnenstapte, ik ben erg blij met de door jou uitgezochte stof voor mijn farmers wife quilt . Geweldig dat iemand mij op zo'n andere gedachte kan brengen. Ik ben blij met de stof omdat het de blokken uit de somberheid haalt van de civil war stoffen èn omdat de quilt op deze manier zo anders wordt dan al die anderen die op dit moment gemaakt worden. Je collega zal wel gedacht hebben die draait 180 graden met haar smaak!! Maar het klassieke van de eerste stoffen was ook mooi maar zat mij niet helemaal lekker. Als ik de sashings genaaid heb zal ik misschien nog een keer langskomen als ik er zelf niet uitkom voor de cornerstones.
Kleuren kiezen vindt ik het aller aller moeilijkste van het hele patch en quiltgebeuren. Ondanks een cursus kleurenleer en al.
nogmaals bedankt en groeten, Joke W.

Johanna Zweden zei

Wat een mooi wol heb je gekocht en dat zal een schitterende deken worden.
Lijkt me een enig boekje
Groetjes Joke

Guusje, zei

Wat een prachtige wol als ik weer eens in Adam ben wil ik daar ook eens heen mooi wol uitzoeken voor een echte wollen merino wollen trui heb er al zoveel over gehoord. Leuk dat boekje met grannies en mooi blok heb je al gemaakt. Die wordt idd erg mooi straks.

marcella zei

dat gaat vast een duur dekentje worden, Josephine, het is Rowan wol zie ik ;) Maar mooi wordt het wel, prachtige zachte kleurtjes, en warm zal het ook wel zijn., Ach je haakt niet zo snel schreef je, dus je spaart lekker langzaam verder om je mandje gevuld te houden.

Miss Steekjes zei

Wat een leuke kleurtjes wol heb je bij elkaar gesprokkeld; smaakvol hoor! Gelukkig kom ik onderweg niet zo gauw van die verleidingen tegen want dan kwam ik iedere maand een stukje geld tekort want ik zou me niet kunnen beheersen *U*

petronella zei

Daarom kan jij ook geen weerstand bieden tegen dit soort handwerkjes, jouw moeder was dus ook handwerkjuf, net als de mijne, en dan krijg je inderdaad zo'n beetje alle technieken mee, wat een herkenning....Ik vind je haakwerkje trouwens ook weer heel leuk, succes....

Lida zei

Ik vind haken ook zo heerlijk, maar ik zoek naar een eenvoudiger granny, want het moet wel vrijwel gedachteloos kunnen! Ik maakte in de jaren zeventig een gehaakte jas en gehaakte tuinbroeken voor mijn kinderen, toch wel leuk dat het weer "in" is! Geniet er maar van, groetjes
Lida

Vlijtige Handjes zei

Haken is ook heel ontspannend. In ons eerste huisje heb ik zelf de gordijntjes gehaakt. Prachtige wol en een heel leuk boek. Ik heb het nog niet gezien op tinternet.
Veel plezier bij het haken.

Quibi zei

Misschien wel een duur dekentje, maar wel één waaraan je veel plezier beleeft met het maken en straks ook als ie klaar is! En je hebt een unieke deken!!

betty prins zei

Haken is zo heerlijk om te doen en als het patroontje niet te ingewikkeld is, gaat het 'zonder na te denken'......Succes!

Elsbeth zei

Ha! Hier is 'de collega'. Ik vond het hartstikke leuk om te zien hoe de klassieke Civil War van Joke W. ineens húp een fris tintje kreeg! Joos heeft daar een neus voor - ik kijk ook altijd graag over haar schouders mee.
En dat haakwerk...hè getverderrie nou toch weer :-))))

Anoniem zei

Dure wollekes ja, maar 't eerste blok is al zo mooi!
Gewoon lekker lang van genieten tijdens 't haken en later er onder!