dinsdag 21 mei 2013

Daar zijn we weer....

Het voelt niet alleen als een eeuwigheid geleden, het IS een eeuwigheid geleden, dat ik hier was! Ik ben in de tussentijd zelfs verjaard! Dat klinkt erger dan het is, ik werd slechts 1 jaar ouder!

En waar ben ik nu zoal mee bezig? Nou, de sterrenquilt is gequilt!
 
 En toen haalde ik een UFO tevoorschijn, en wel deze:
Jawel, de Pies & Tarts! Deze top is nogal groot uitgevallen en derhalve behoorlijk zwaar. Dus besloot ik om toch maar de stof achter de cirkels weg te knippen;
Toen had ik dus een stapel cirkeltjes, die ik toch niet zomaar kon weggooien? Het bleek dat ik van de cirkels precies 3,5 x 3,5 inch vierkantjes kon snijden...
 
en laat dat nou precies de maat zijn, die overeenkomt met een nine-patch van 1,5 inch vierkantjes! En ik heb een grote voorraad 1,5 inch vierkantjes! Tussen mijn scraps, vond ik nog de restanten van de grijze stofjes van de Pies & Tarts, en die heb ik ook in 1,5 inch vierkantjes gesneden;
En dus ben ik sinds gisteren ninepatches aan het naaien;
En dan krijg je dus zoiets;
3 inch nine-patches! Joepiejoepie!!



14 opmerkingen:

inge zei

mooi! die sterrenquilt is prachtig!

Francis Gortmaker zei

Als het weer zo slecht blijft, schiet je sneller op met die kleine stukjes, weinig afleiding door zon en terras..

Anoniem zei

Hoera,weer een levensteken van jou!
Je sterrenquilt is mooi geworden-geen wonder dat je niet de tijd had om te bloggen.En dan nog al die mini vierkantjes snijden.
Maak je de nine patch met de hand of met de naaimachien???
Succes!
groetjes,Truus uit Drenthe

KijkDaarIs zei

tsss... de steretjes quilt ook al gequilt!!!..;0)
en dan "even"...de rondjes weg knippen en die weer verwerken in de nine-patch....WANNEER DOE JE DAT ALLEMAAL!!!!!!!!!!!...;0))
Het wordt prachtig..daar krijg IK zelfs energie van!..;0)
Hele fijne dag....

Petra Prins zei

Joos wat leuk die kleine "nine patchjes", maar ik ben ook reuze naar de sterrenquilt.

Lida zei

Soms is het leuker om van restjes iets te maken, dan het originele idee en wat een leuke restjes! Maar komt nu de Pie & Tarts aan de beurt om te worden gequilt? Hij verdient het zeker! Groetjes
Lida

marcella zei

een echte scrapquilt dus, mooi! Je bent heerlijk produktief geweest, super

GRANNY'S HOUSE zei

Je gaat als een speer, tja dan is het logisch dat je niet zoveel blogt.
Nog gefeliciteerd ;-)

Groetjes
Ines

antique quilter zei

I love your pies and tarts did you make that quilt by hand? Do you have the New Jersey quilt book to see the antique quilt ?
love the nine patches they are adorable my favorite size to make :)
keep going
Kathie

Anoniem zei

Wat leuk en goed van jou!

Guusje, zei

Gefeliciteerd met je verjaring. Wat een mooie quilts laat je zien en wat een goed idee de nine patch.

carina zei

Wat grappig en quilt uit een quilt zeg maar!

Tamara zei

Eindelijk ze is weer terug! Je bent goed bezig Josephine!

Annerieke zei

Heerlijk hoe alles z'n plekje vindt :)