dinsdag 5 maart 2013

gereedschap

Okee, toen ging ik gisteren dus lekker aan de slag in de tuin.... Eerst maar eens alle snoeischaren verzamelen. "Alle", klinkt als overvloed, ik weet het, maar wacht...
....dat ziet er niet uit als overvloed, toch? Deze scharen moet je na elke knip, met twee handen open trekken... En natuurlijk nergens een flesje olie te bekennen... Maar, ik dus aan de slag! Met de takkenschaar heb ik de Acacia (mooi Wordfeud woord!) te grazen genomen. Een prachtig resultaat mag ik wel zeggen! Ik hoop dat hij nog uitloopt dit jaar... Vervolgens heb ik een poosje naar mijn Catalpa staan staren, met die takkenschaar in mn hand. Ik zou zweren dat de Catalpa achteruit deinsde bij het zien van de roestige schaar! Hm, eerst maar eens harken dan... Een kliko gevuld met bagger en toen kwam ik weer bij de takken van de Acacia terecht. Normaal knip ik alles in stukjes, opdat het in de kliko past. Maar ik keek eens naar mijn treurige snoeischaren en ineens was ik er helemaal klaar mee! Tijd voor drastische maatregelen!!! Koffie dus... Genietend van mn koffie, dacht ik, als ik nou eens begin met spitten, daar waar ik het terras wil? Beetje planten verplaatsen, ook leuk? En toen schoot mij dit te binnen;
Mijn schep is vorig jaar gebroken... Nou ben ik heeeel snel in het kopen van lappies, maar waar het op tuingereedschap aankomt, kneus ik altijd nog lange tijd door met mijn gehandicapte spullen. Deze schep heb ik vorig jaar zomer dus gewoon gebruikt, in gebukte houding! Nu echter, kreeg ik visioenen van splinters en blaren en pijn in de rug. Hm, nog maar een koffie dan... Kortom, het schoot niet echt lekker op! En dus, ben ik naar de plaatselijke ijzerwarenwinkel gefietst, en heb mezelf verwend;
Ik heb mezelf beloofd, dat ik vanaf nu, mijn gereedschap netjes opberg aan het eind van de dag. Er valt nog een hoop te knippen vandaag, en komende dagen, en ik ben er helemaal klaar voor!! Straks eerst Gijs op Naarden-Bussum droppen, hondjes uitlaten, en hoppa..... Of misschien dan eerst nog een kopje koffie...
Hi there! In this blog i am rambling on, about how i am tool-wise challenged.... Gardening-tools, that is! I have a couple of cutters that won't cut, because of corrosion, and my spade's stick broke last year. Still, i worked with these crumbling things all day, yesterday. When it came to cleaning-up the mess i made, -which involves cutting the branches into smaller bits, to fit the container- i caved in... My scissors will cut, but after every cut i have to open them manually with two hands. Whilest deliberating with a cup of coffee (always better with coffee, i drink gallons of it every day, as i do a lot of deliberating....) I thought, no way am i going to spend hours on end, cutting branches with the use of TWO hands! Time that could be spent on cutting fabrics....! I know, a drop of oil might have taken care of the problem, but... no oil! As i am writing this now, i realise that sewingmachine-oil could have done the trick, but thats too late now! Because i went to the local hardwarestore on my bike, which might seem like a brave thing to my readers in America, the bike i mean... But here in Holland, everything is close-by, small country, what a convenience! Anyway, the hardwarestore. I treated myself to new scissors and a new shovel, yes! And now, while drinking coffee, i am thinking; Why is it, that i soo easely buy fabrics, and am too pennywise about investing in good equipment? The same goes for quiltingtools.... I can use a worndown cuttingblade for ages and work with a non-performing ruler, while cursing to myself for not having spent money on new ones. And then, when i am in a quiltingstore, walk by the things i really need, and come home with more fabrics to cut with my lousy stuff.. How? Why? I think i need another cup of coffee....
 

8 opmerkingen:

Supergoof zei

Ik zou nog een bakkie doen, en dan doe ik gezellig mee.
Want met bomen die ervan door gaan moet je met z'n tweeën zijn.
;o)

aniet67.blogspot.com zei

Hahaha het is ook overal hetzelfde verhaal, maar je hebt nu in elk geval goed gereedschap en dat is het halve werk... en vandaag schijnt het zonnetje ook, dus aan de slag en daarna met een heerlijk bakkie koffie genieten van je werk! Succes.
groetjes,
Anita

Anoniem zei

Haha, jij bent al net zoals Henk, zal ik wel, zal ik niet :)
Nog maar even over na nadenken, en dan twee dagen later staan de bomen en struiken er nog net zo en ons gereedschap....... niet over praten.

Succes.

Liefs
Hermien en Henk Dave
"Erve Lubberdink"

Quibi zei

Tja ook in de tuin geldt: goed gereedschap is het halve werk!
Wel heeeeel erg herkenbaar :)

marga zei

Heerlijk was het he om in de tuin aan de slag te gaan.
En wat kun je dan genieten van een kop koffie als het allemaal een beetje opknapt.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Hum hum,zou mijn duwtje bij je vorige blog geholpen hebben????
Bloeit jouw Catalpa wel eens? De mijne heb ik in al de jaren dat ik hier woon,nog nooit zien bloeien.
En dan morgen ECHT aan de slag-laatste kans deze week!
Daarna mag je genieten van je koffie met....
groetjes,Truus uit Drenthe

Marijke zei

Hoi Josephine, zou jij mij even willen mailen, dan heb ik meteen je emailadres. Groetjes, Marijke
steekjeskruisjes@gmail.com

Anoniem zei

Precious Retreats Erotic Massаge vacation packageѕ.
Cuаndо ѕe integrа
la eѕpiгitualidaԁ con la conсienсia espiгіtuаl.
The Incredible S іs about 15 miles northeaѕt of the main lobby area.

Shoppіng bags and parcеls can alѕo be purchased online or at
a ѕmaller erotіc maѕsage giνen directlу
to the uterus and stimulate the ѕkin and dеliѵers the gel
and beneficial comρonents.

Alsо visit my wеb blog - erotic massage London