woensdag 9 januari 2013

nog één keer....

Dit was mijn souvenir op dag vijf! We namen die dag een taxi-chauffeur in de arm, die ons een dag rondreed door het oude deel van Hurghada. En dat was fantastisch!! Zo kom je op verrassende plekken. Jeroen wilde naar de vismarkt, om foto's te maken. En als je dan een arabisch sprekende "gids" bij je hebt, worden er deuren geopend... Op de markt, toverden de verkopers hun mooiste kleurigste vissen tevoorschijn, voor de foto! En niet om iets te verdienen, puur omdat ze het leuk vonden. Vervolgens naar de moskee... Normaal zou ik denken, ik mag niet door het hek, maar ik kreeg een leenjurk en mocht op het plein. Heel bijzonder! Daarna gingen we naar de haven. Daar lagen twee vissersboten, waar de bemanning net op dek zat te eten. Zo apart, hoe ze eerst wat wantrouwend kijken, en na een babbeltje van de taxi-chauffeur, boden ze ons eten aan!! Jeroen heeft prachtige foto's gemaakt die dag! In een souvenir winkeltje werden we nog in Egyptisch kostuum gehesen, ik voelde me een toerist in Volendam.... dus nee, geen foto! Ik vond daar in een kruidenwinkel iets leuks voor Elsbeth;
Tussen alle bruin-rood-geel tinten van de kruiden, opeens een bak knal-blauw! Indigo!!! Hoe cool is dat?
We hoorden van die taxichauffeur dat Hurghada twee MacDonalds heeft, en daar kocht ik bovenstaand strandlaken. 
Op dag zes gingen we naar Luxor, wederom met de bus. Eerst naar Karnak, daarna met de boot over de Nijl, naar de vallei van de koningen en tenslotte naar de tempel van Hatshepsut.
De laatste foto is van opgravingen, die momenteel stil liggen. Wat zou ik daar graag meehelpen!! Dit was ook bij de tempel van Hashepsut, een vrouwelijke Pharao.
Dit was onze laatste trip, en onze laatste volledige dag in Egypte. De allerlaatste dag, hebben we besteed aan een massage in de Spa van het hotel en verder een beetje luieren bij het zwembad. Om zes uur werden we opgepikt om naar het vliegveld te gaan. Op het vliegveld zag ik pas, hoeveel russen er naar Hurghada komen, goeiedag, wat een mensenmassa bij Air Ural! Zelfs achter de douane word je overstelpt met nep-artikelen. Van de gebruikelijke Louis Vuitton, tot Hermes, La Martina en Napapijri... Ik heb geen nepspul gekocht, alhoewel ik een leuke Napapijri sweater zag. Maar iets in mij vind dat niet oke... Ik stelde me tevreden met een maaltje Burger King! Wetende dat je bij Transavia je broodje moet kopen en de keuze redelijk beperkt is!
En zo kwam er een einde aan de vakantie. We zijn vele onbetaalbare herinneringen rijker. En we hebben volop genoten, gezien, gelachen, en bijzonder leuke mensen ontmoet! Zeer zeker voor herhaling vatbaar, ooit, in een ander land....









8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit is wel een heel bijzondere reis geweest en wat een indrukken heb je gekregen daar.
Nu weer bijkomen en 'wennen' aan de rust,reinheid en regelmaat van dit regnachtige kikkerland.
Geniet maar lekker na!
groetjes,Truus uit Drenthe

GRANNY'S HOUSE zei

Wat heb ik genoten van jou verslagen, er zelf naar toe gaan zit er niet in, maar meegenieten kost niets en dat heb ik gedaan.

Groetjes
Ines

Annelies zei

Wat laat je een prachtige foto's zien !!

Ineke zei

Wat een prachtige vakantie, dank je wel voor je verslagen, heb ervan genoten. Mooie foto's.
Groetjes

Guusje, zei

Wat laat je mooie foto's zien. Het lijkt me geweldig om dit in het echt te bewonderen.

Johanna Zweden zei

Zit even mee te genieten wat is het toch een schitterend land, staat ook op mijn lijst van terug gaan

Vies, smerig, vol met stank, maar zo fascinerend, en genot om daar rond te wandelen, en te genieten van alles , want je denkt dat je honderden jaren terug in de tijd gaat

Fijne dag groetjes Joke uit een koud Zweden, waar het sneeuwt

KijkDaarIs zei

geweldig heb je het gehad zo te lezen..en veel om aan terug te denken....MAAR...;0) ik ben wel Héél benieuwd naar die niet geplaatste foto!!!!!!!!...;0)
Toch ook weer gezellig dat je terug bent hoor!!

Sabine.v zei

Dank je wel voor het reisverhaal. Allemaal herinneringen aan een ver verleden. Heb ook mooie foto's ... als je wil stuur ik je de link eens door. We hadden een hele goeie gids waarmee we nu nog altijd contact hebben via Facebook. Die fantastische kleurstoffen kan je ook in Z-India terugvinden.. op je volgende reis misschien? (LOL)